Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Lepelstraat, Nederland van Heidi Brattinga - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Lepelstraat, Nederland van Heidi Brattinga - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

01 Januari 2015 | Nederland, Lepelstraat


Goedemorgen 2015!

Een Nieuw jaar, met Nieuwe kansen. Voor mij voelt het aan als het begin van een Nieuwe Start.
Een Nieuw jaar, dat ik ga beginnen met aftellen. Aftellen naar het moment waarop ik vertrek, naar mijn Nieuwe Uitdaging, Mijn 2015!

Nog 10 dagen.
Dan ga ik naar Duitsland. Frankfurt-Hahn, om precies te zijn. Daar ga ik starten met de training om Cabin Crew te mogen worden voor Crewlink/RyanAir. Deze training gaat 6 weken duren. Als ik het haal, mag ik gelijk aan de slag als stewardess vanuit Edinburgh!

Hier gaat al behoorlijk wat werk aan vooraf;
Documenten die geregeld moeten worden via de gemeente, paspoortkopiën maken, referenties doorgeven middels een compleet volledig CV, Medische vragenlijsten, Zorgverzekering, Bankgegevens etc. en dit allemaal (laten) vertalen in het Engels. Ik hoop dat alles op tijd binnen is, een goed begin is het halve werk…

Dan is er nog het Pre-Course Study-Pack! Een leuk voorafje van 281 bladzijde om alvast uit mijn hoofd te leren. Heel fijn. Zeker ook handig om een beter beeld te krijgen van wat me allemaal te wachten staat tijdens de studie (en daarna!). Onderwerpen als ‘Effects of flying’, ‘Standard Operating Procedures’, ‘First Aid’, ‘Medical Emergencies’, ‘Fire and Smoke’, ‘Evacuations’ en ‘Doors and Exits’ komen hierin aan bod.

Het laatste hoofdstuk van dit studiepakket brengt me bij de kledingvoorschriften. Ze verwachten van ons dat we ook tijdens de studie er representatief uitzien. Gelukkig heb ik de #shopwithme-bon die ik voor Sinterkerst-en Nieuw kreeg hiervoor goed kunnen gebruiken. Blousjes, rokken, jasjes, sjaaltjes, oorbellen en laarzen in de pocket! Nog even bedenken of ik geschikte schoenen heb.

Nog 10 dagen.
Zo ontzettend spannend!
Gisteren leek het nog zo ver weg. Zo onwerkelijk.
Nu komt het toch echt allemaal zo dichtbij!!

  • 01 Januari 2015 - 15:57

    Ricky:

    Good luck !!!

  • 02 Januari 2015 - 16:53

    Cisca:

    Spannend hoor meid maar een mooie nieuwe uitdaging ! die je zeker gaat halen
    Geniet ervan !
    Veel liefs Cisca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lepelstraat

Heidi

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 32083

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 24 Februari 2015

Cabin Crew voor CrewLink

28 Januari 2011 - 13 Mei 2011

Mijn reis naar Gambia

Landen bezocht: