Halfway There! - Reisverslag uit Hahn, Duitsland van Heidi Brattinga - WaarBenJij.nu Halfway There! - Reisverslag uit Hahn, Duitsland van Heidi Brattinga - WaarBenJij.nu

Halfway There!

Door: Heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

02 Februari 2015 | Duitsland, Hahn


02-02-2015


Eindelijk eens tijd om mijn blog bij te werken.
Het zijn drukke weken geweest, met gelukkig goede resultaten! Ik ben hier voorlopig nog niet weg.

Op de dag dat we aankwamen heb ik gelijk kunnen regelen dat ik het leukste kamergenootje heb, waarmee ik lekker in het Nederlands kan kletsen, en daar ben ik tot op heden erg gelukkig mee! Thanks Liza!!

De eerste schoolweek (12-01-2015/16-01-2015) was een leuke introductieweek. Lessen met veel groepsopdrachten, waardoor ik mijn klasgenoten beter leerde kennen. Op dinsdag mochten we het uniform passen, zodat ik straks een mooi Ryanair pakje in de juiste maten heb. Voelde erg goed! Afgesloten met een toets over alles wat we deze week hadden behandeld, gezellig een avondje uit en daarna kon ik me gaan voorbereiden voor de ‘Medical’ op zondag.

Helaas werd ik niet gelijk medisch goedgekeurd. Ik moest mijn oren nog even laten uitspuiten. Daarvoor moest ik bellen naar een andere artsenpraktijk om een afspraak te maken en vervolgens moest ik het op donderdag komen laten controleren. Erg leuk, bellen naar een artsenpraktijk waar ze weinig Engels begrijpen.. En hoe graag ik het ook zou willen, ik spreek echt keine Duits! Eind goed al goed, ik heb mijn oren laten uitspuiten en op donderdag was alles in orde: I am ‘Fit to Fly’!

De tweede schoolweek werd het gelijk al heftig. De grooming (kleding, haar, make-up) wordt elke dag gecheckt en gekeurd. Er worden eisen gesteld aan bijvoorbeeld je schoenen (hoogte van de hak, de breedte, de kleur..), je panty’s (max. 15 denier, zwart, mokka of chocolade) en je horloge (kleur, secondewijzer). Je moet ten allen tijde nagellak en lippenstift dragen en als je gaatjes in je oren hebt moet je knopjes-oorbellen dragen. Lang verhaal kort: Voor de vrouwen is er een Grooming Guide van 17 a4tjes vol.

Elke dag behandelen we een topic, waarover we de volgende dag een daily test maken. Onderwerpen als ‘General Aviation Knowledge and Regulations’, ‘Passenger Handling’ en ‘First Aid’ kwamen aan bod. Mijn dagen zien er als volgt uit: van 8.30 tot 17.00 met uitloop (dus vaak 17.30/18.00) op school, eten, studeren en slapen!
Dat heeft wel zijn vruchten afgeworpen; elke daily test heb ik met minimaal 95% gehaald. Best trots! Deze week werd afgesloten met een Security Exam. Dit examen moest gehaald worden met 85%, anders was het Bye Bye, Zwaai Zwaai.. Maar hee, 100%, ik ben er nog!

Om dit te vieren gaan Liza en ik (na een vrijdagavondje stappen) op zaterdag een dagje shoppen in Frankfurt. Busreisje van 2 uur, we hebben het er voor over! Panty’s in de juiste kleur gevonden, leuke winkeltjes voor verzorgingsproducten en kleding in geweest en uiteindelijk de topper van de dag: Lippenstift van Chanel! En dit allemaal in de sneeuw. Uiteindelijk slaapwandelend naar huis. Heerlijk!!

De derde week zag er ongeveer hetzelfde uit. Met het verschil dat deze op woensdag het ‘Dangerous Goods’ examen bevat, we op donderdag een vrije dag hadden (lees: studiedag thuis), vrijdag studiedag (op school) en zaterdag het grote initial examen! Helaas heeft een van mijn klasgenoten, waarmee ik toch wel een hechte vriendschap had opgebouwd, het initial examen niet gehaald. Zo kan het ook gaan..: Dear Jake, See you soon somewhere around in the UK!! Gonna miss you!

Maar voor mij kan het geluk niet op. Alles in de pocket en dus ben ik echt Halfway There!!

Tot gauw! x

  • 02 Februari 2015 - 13:54

    I .boogaart:

    Hoi Heidi,
    Leuk verslag, zijn we weer helemaal bij. Vooral zo doorgaan,
    Je doet het hardstikke goed.
    Liefs opa en oma

  • 02 Februari 2015 - 15:56

    S. Brattinga:

    Hé Heidi, gaat lekker! Nog effe volhouden dan!
    Gr., pa

  • 02 Februari 2015 - 16:06

    Claudia:

    Hey Heidi,
    Jij bent heel goed bezig!
    Succes voor zaterdag, maar gaat vast goed!
    Liefs Claudia

  • 04 Februari 2015 - 07:59

    Marjon Brattinga :

    Goed bezig leuk verslag grtjs marjon

  • 04 Februari 2015 - 13:40

    Elsemiek:

    Hee Heidi,

    Wat leuk om te lezen hoe het daar is. Weer een heel ander avontuur dan Gambia, maar zoals ik het lees heb je het (ondanks het harde studeren) naar je zin! Succes met de andere helft, dat komt vast ook goed!

    XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Hahn

Heidi

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 32070

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 24 Februari 2015

Cabin Crew voor CrewLink

28 Januari 2011 - 13 Mei 2011

Mijn reis naar Gambia

Landen bezocht: