De voorbereidingen - Reisverslag uit Steenbergen, Nederland van Heidi Brattinga - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Steenbergen, Nederland van Heidi Brattinga - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

10 Januari 2011 | Nederland, Steenbergen

Toen ik besloot om dit te gaan doen zaten we eind 2009, nu is het januari 2011 en is het al bijna zo ver. Nog 18 dagen tot mijn vertrek naar Gambia. Het komt nu plotseling zo dichtbij!

In Gambia ga ik drie en een halve maand samen met Joëlle, Fleur en Elsemiek stage lopen op een basisschool, onderzoek doen en lessen volgen op de Gambia College.
Op de college hebben we ook onze woonplek.

Om naar Gambia te gaan waren er verschillende voorbereidingen nodig. Er kwam meer bij kijken dan ik dacht, tickets, vaccinaties, malariapillen, verzekeringen, contracten, beurzen en een hoop gegevens doorgeven of wijzigen. Daar ben ik wel een tijdje mee bezig geweest. Eigenlijk nu nog. Ik moet nog steeds de reis- en zorgverzekering goed regelen en de beurs van de hogeschool aanvragen. Dat ga ik deze week doen. Verder ben ik denk ik wel bij en het gaat zeker goed komen.

Op het moment dat de meeste dingen echt geregeld moesten worden, zoals de OV-vergoeding, zat er een kink in de kabel, waardoor ik ben gaan twijfelen of ik de reis door moest zetten. Ik wist niets zeker, maar ik ben nu blij dat ik het wel heb doorgezet, zodat ik nog kan. Ik heb er steeds meer zin in!

Nu nog een hoop werk te doen. In ieder geval die verzekeringen en de beurs nog, 2 tentamens maken, 8 logboeken inleveren en 1,5 week stagelopen. Ook niet onbelangrijk: spullen verzamelen om mee te nemen naar Gambia. Ik wil niets vergeten in de 20 kilo bagage die je mee mag nemen…

  • 10 Januari 2011 - 16:51

    Opa En Oma:

    Lieve heidi,dit gaat zeker lukken,leuk dat je deze kans aanneemt,wij zien jou nog wel wat keertjes voor 't zover is,
    maar alvast heel veel succes,..liefs
    en groetjes Opa en Oma!

  • 10 Januari 2011 - 18:35

    Mama:

    Het komt nu inderdaad wel heel dicht bij, al de spuiten halen was al een hele grote stap voor je. die heb je ook superstoer ondergaan. Dus verwacht ik dat de rest ook wel goed zal komen. Maar ik zal blij zijn als je weer terug bent hoor!!!

  • 10 Januari 2011 - 18:49

    Oma En Opa Brattinga:

    lieve heidi hopen voor je dat het leuk wordt en veel succes,we zien je nog wel voor die tijd gr opa -oma

  • 12 Januari 2011 - 17:40

    Els:

    Hallo Heidi,
    Wat een leuke manier om straks op de hoogte te blijven van je belevenissen.
    Spannend om over 16 dagen al te vertrekken. Ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat.
    We komen je nog wel uitzwaaien.
    Groetjes Els

  • 14 Januari 2011 - 13:11

    Opa Keessie En Oma I:

    Wat zijn we trots op jou dat je zoiets gaat ondernemen, we wensen je een hele fantastische tijd toe, maar gelukkig zien we je nog voor je vertrekt.liefs van ons beiden.

  • 21 Januari 2011 - 08:55

    Jilke:

    Ik ga je missen zussie. Pas goed op jezelf he. & Denk aan ons en je vriendje. Dan wens ik je al het geluk van de wereld toe! <3 xx

  • 23 Januari 2011 - 16:16

    Marjon:

    lieve heidi ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar ik wens je heel veel succses en ook veel plezier in gambia ik vind het heel knap van je dat je dit aan durft groetjes marjon

  • 23 Januari 2011 - 18:10

    Joost En Christina:

    Lieve Heidi. We vinden het heel erg stoer dat je de stap gaat maken om helemaal naar Gambia te gaan. En we weten zeker dat je het daar erg naar je zin gaat hebben. We zullen je missen, maar we kijken regelmatig of je nog updates hier plaatst. Heel veel succes, plezier en geniet er van!!!
    Groetjes Joost en Christina

  • 25 Januari 2011 - 20:57

    Jacqueline:

    Hoi Heidi,

    we hebben zojuist afscheid genomen bij jou thuis. Nog een paar dagen en dan is het zover...
    Nogmaals: veel plezier daar en pas goed op jezelf. We moeten je nu 3,5 maand missen maar we zijn straks heel benieuwd naar je ervaringen. We weten nu al zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen en zullen je reisverslagen op de voet volgen!

    Veel succes daar!
    X Jacqueline (tante)

  • 27 Januari 2011 - 09:49

    Thea:

    Lieve Heidi, het is bijna zo ver, de laatste dag thuis. Gisteren nog lekker uit eten geweest met Erik, nog even genieten van elkaar. We gaan je missen, je bent ons zonnetje in huis. Heel veel succes en we kijken er naar uit je straks daar te bezoeken. Liefs Thea en Henry

  • 28 Januari 2011 - 11:15

    Pa:

    Hoi Heidi,

    Daar ga je dan, eindelijk op vakantie zoals je het zelf noemde. Wel een beetje ver weg hè? En dan zo'n lange tijd.... Maar je hebt er bewust voor gekozen en ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen. Een vreemd en onbekend land, maar wel lekker warm en een heel ander leventje ga je ontdekken. Bovendien een spannend avontuur dat de meesten van ons niet aandurven. Dapper van je, chapeau! Jouw Erik gaat je vast het meeste missen, maar wij hier thuis ook! Straks als je weer thuis bent zullen we jouw belevenissen gaan horen. In de tussentijd hopen we ook via jouw reisverslag wat te kunnen vernemen of hoe dan ook. Geniet de komende tijd van alles wat je gaat meemaken, je zult er veel van opsteken weet ik zeker.
    Heel veel plezier, we zien je weer ergens in mei.

    Je pa

  • 29 Januari 2011 - 18:20

    Hans:

    Lief nichtje: weet dat ik het geweldig vind dat jij daar in/op het zwarte continent je leven een nieuwe richting gaat geven. Ervaar het, beleef het en vooral geniet het!
    Tot over een paar maanden.
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Steenbergen

Heidi

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 32134

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 24 Februari 2015

Cabin Crew voor CrewLink

28 Januari 2011 - 13 Mei 2011

Mijn reis naar Gambia

Landen bezocht: