Begin van de vakantie! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Heidi Brattinga - WaarBenJij.nu Begin van de vakantie! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Heidi Brattinga - WaarBenJij.nu

Begin van de vakantie!

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

20 April 2011 | Gambia, Banjul

Dag 77 Geen Muzieklessen, Uit eten 14-04-2011

Vandaag zouden we weer twee muzieklessen geven op de College. We hadden in de planning om de studenten muziekinstrumentjes te laten maken en ze daarna laten zien wat je er in de muzieklessen mee kon doen. Goed voorbereid met al onze materialen gingen we de deur uit…

Er was geen sleutel van het lokaal. Die was met de leerkracht mee en die was er niet.
Maar waarschijnlijk waren er ook geen studenten, want gisteren was de laatste dag van het Semester, vandaar ook die afsluiting met ons optreden.. Dus, geen muzieklessen vandaag!

De eerste gedachte was: Lekker, dan gaan we naar het strand!
Maar we bedachten dat we er slimmer aan deden om vandaag ons onderzoek zo ver mogelijk af te maken, zodat we straks echt lekker twee weken vakantie kunnen houden.

Om afscheid te nemen van de (laatste) jongens van Go for Africa, gingen we uit eten bij Bini’s.
Omdat wij moesten wachten, besloten we vooraf lekker bitterballen te eten. Het was een heel gezellig etentje, ik had kipsaté..! Niet echt vegetarisch dus! Wel lekker!

Daarna nog gaan stappen bij Aquarius. Het was niet zo druk als zaterdag, maar wel zo gezellig met de jongens! Mooie afsluiting bij het kampvuur in Tanji.


Dag 78 Reflectie, Palm Beach, Timeless, Vliegveld 15-04-2011

’s Ochtends eerst weer reflectie met Metsje, daarna naar Palm Beach.
Met Joëlle, Elsemiek, Marjolie, Elise, Jarmke, Eric en Leon uit eten bij Timeless en daarna de jongens uitzwaaien op het vliegveld. Ik had toch wel tranen in mn ogen, over 4 weekjes mag ik ook naar huis! En stiekem ga ik de jongens toch wel een beetje missen. Vooral Jesper, was hier echt mn maatje geworden!

Op de terugweg hadden Fleur en Wendy ons bij de kruising afgezet, zodat we vanaf daar met de taxi naar Brikama konden. Toen we daar stonden te wachten kwam het vliegtuig over ons heen! Hebben jullie ons zien zwaaien? Vond ik wel echt gaaf!


Dag 79 Palm Beach, Bart, Bini’s en stappen 16-04-2011

Vandaag lekker vroeg naar het strand, zodat we net zo bruin worden als de Gambiaantjes hier.
Ons groepje was iets kleiner, moet ik nog wel even aan wennen! Maar het was weer heerlijk, Palm Beach!

’s Avonds hadden we een ontmoeting met een student uit Utrecht die hier is met Stichting Bouwen. Hij heet Bart en is 23. Eerst hebben we bij Bini’s wat gedronken, daarna zijn we doorgegaan naar Aquarius. Eric en Leon waren er vanavond niet bij, jammer hoor!

Heel fijn dat we nu voor onze groep van 10 personen een taxichauffeur van een soort bushtaxi kunnen bellen die ons voor een leuk bedragje wilt rijden!


Dag 80 Uitslapen, wassen, markt 17-04-2011

Eerst hebben we lekker uitgeslapen.
Daarna hebben Joëlle en ik onze kleren gewassen en zijn we naar de markt geweest om onze Afrikaanse jurk te laten maken. Ben benieuwd of het wat wordt!
De rest lag lekker op het strand, maar wij hadden ook een fijn rustdagje met zn tweeën.


Dag 81 Banjul en the Back-up Plan 18-04-2011

Vandaag zijn we naar Banjul geweest. Eerst hebben we lekker ‘geshopt’ op de markt. Ik heb een lange rok en wat souvenirtjes gekocht. Dat doe ik trouwens niet te veel hoor, dat past niet in de koffer!
’s Middags wilden we ook nog naar Timboektoe, een grote boekwinkel. Die bleek echter niet in Banjul te zijn, maar in Bakau. Helaas.. Toen over de Arts en Crafts Market weer met de bushtaxi naar Brikama.

’s Avonds lekker rustig aan gedaan, een filmpje (The Back-up plan) gekeken en chips gegeten.


Dag 82 Schoolbibliotheek in Lamin 19-04-2011

We hadden beloofd dat we vandaag Metsje zouden helpen met het reorganiseren van een schoolbibliotheek in Lamin en daar kijken wat ze met de boeken en het leesonderwijs nog konden doen.
Vanmorgen vroeg op, opschieten naar de bushtaxi (die door de anderen gereserveerd was..) en veel te vroeg in Lamin. Daar hebben we dus een tijdje zitten wachten en zijn vervolgens met een chauffeur naar de school gegaan, het zat erg krap met zn tienen!
Het werkje op school was voor ons echt heel erg saai, maar het moest gewoon gedaan worden en we hebben er weer wat mensen hier mee geholpen.. Dat is toch waar we hiervoor zijn .. !

  • 20 April 2011 - 21:33

    Jesper :

    Hey Saffy!

    Ik heb jullie helaas niet zien zwaaien (zat niet bij een raam) maar ik was ook wel ontroerd door het afscheid, heb denk ik ook wel 20x over m'n schouder gekeken voor ik door de controle liep!

    Ik hoop dat jullie vakantie nu echt zorgeloos verloopt en dat jullie nog een beetje aan ons denken als je in Aquarius bent of als er iemand eens een kampvuur bouwt ;)

    Toch blijft het een rare gedachte dat jullie daar nog zitten, terwijl ik hier vandaag alweer aan het werk ben geweest. Ik heb er alles voor over om nog 'ns naar Palm Beach of Aquarius te kunnen! :P

    Groetjes aan de andere dames!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Heidi

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 32125

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 24 Februari 2015

Cabin Crew voor CrewLink

28 Januari 2011 - 13 Mei 2011

Mijn reis naar Gambia

Landen bezocht: