Begin te wennen in Gambia! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Heidi Brattinga - WaarBenJij.nu Begin te wennen in Gambia! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Heidi Brattinga - WaarBenJij.nu

Begin te wennen in Gambia!

Door: heidi

Blijf op de hoogte en volg Heidi

23 Februari 2011 | Gambia, Banjul

Mijn verslagen worden allemaal al iets korter en beknopter, gewoon omdat ik hier al aardig begin te wennen.

Dag 22 Reflectiedag 18-02-2011

Vanmorgen weer de reflectie gedaan met Metjse. Daarna konden we lekker naar het strand.
De planning was op tijd naar huis en zelf koken, maar we vonden het te lekker en werden gemasseerd met bamboecream, dus bleven we nog even liggen. Het bruine kleurtje komt eraan!!

Daarna was de bedoeling om een goedkope hap ergens te eten (kroketten bij het tentje naast Travelpoort). Wij gingen vol verwachting Henry’s Bistro binnen. Toen we de kaart zagen bleek het allemaal wat duurder (in Gambiaanse termen dan) en uitgebreider. Hier hebben we dus maar van geprofiteerd en zijn we heerlijk onverwachts uit eten gegaan!


Dag 23 Vakantiegevoel 19-02-2011

’s Ochtends lekker uitgeslapen en met Joëlle naar de markt geweest voor de nodige boodschappen.
’s Middags naar het strand bij ‘Lemon Creek’. We hebben voor de verandering eens ligbedden gehuurd. Dit lag echt een stuk beter en we hadden gelijk een vakantiegevoel. Het was wel heel erg warm (42 graden, weinig wind…).
Dit keer wel ‘op tijd’ naar huis, zodat we lekker thuis konden eten.
Daarna gaan stappen in Kololi. Lamin was op tijd om ons op te halen!! Dat hadden we ECHT niet verwacht. Een hele prestatie voor een Gambiaan.

Eerst wat gedronken en gedanst in een rustige tent, daarna in een club waar het echt drukker was.
Daar zijn we tot in de late uurtjes gebleven.


Dag 24 Zondag 20-02-2011
Kort geslapen, even een down-momentje.
De nodige dingen gedaan (wassen, poetsen) en verder lekker niks. Op tijd naar bed, al om 20.30. We waren echt hartstikke moe!


Dag 25 Stage 21-02-2011

Nou, op de stagescholen blijft het nog een beetje bij improviseren. Ook zelf moeten de leerkrachten steeds eerst kijken waar de klas gebleven is en gaan daar gewoon mee verder. Ik vraag mezelf af hoe ik hieraan kan bijdragen. Ik probeer nu zoveel mogelijk door de manier van lesgeven het verschil te maken, door positieve feedback te geven en direct in te grijpen als ik iets zie dat niet deugt.
Ik ben vandaag op het idee gekomen om meer te doen met de expressievakken, zodat kinderen zich meer betrokken voelen bij elkaar en bij het onderwijs en daardoor weer beter leren (hoop ik!). Ik ga het morgen eerst met Metsje bespreken, dan volgende week op de stageschool.


Dag 26 Stage 22-02-2011

Vandaag heb ik weer lesgegeven. Eén les, zoals hier: zonder voorbereiding improviseren. Daarna een zelfbedachte, voorbereide les. Dat werkt toch een stuk fijner en beter! Zelfs de leerkracht was enthousiast. Er zit ook een kleine verrassing aan voor groep 8b in Nederland!!

Metsje vond dat ik het idee van de expressievakken zeker op de stageschool moest voorleggen en ervoor moet zorgen dat ik het uit kan gaan voeren. Dan komt de échte Heidi hier een steentje bijdragen. Dan kan ik me meer richten op het hier en nu, zodat ik minder heimwee heb en mezelf kan ontwikkelen. Mooi doel toch?!


Dag 27 Hele dag lesgeven 23-02-2011

Vanmorgen was Mrs. Ceesay ziek en moest ze naar de dokter, dus ze had gebeld dat ze wat later zou zijn. Tot die tijd zou ik haar lessen geven. Ik heb haar de hele ochtend niet gezien! Het was vast druk bij de dokter in de wachtrij…
Gelukkig had ik tussendoor een uurtje vrij, zodat ik mijn ideeën kon bespreken met mister Colley. Hij was heel enthousiast en ik heb meteen een schema opgesteld. Heb er zin in!

  • 24 Februari 2011 - 07:06

    Thea:

    Lieve dappere Heidi,
    wat goed dat je jouw eigen steentje gaat bijdragen. Mooi dat je dingen gaat doen, die ze daar niet gewend zijn. We zijn super trots op je omdat je het zo goed doet, ondanks sommige tegenvallers zoals dat stomme internet, dat net niet werkt als jij aan de beurt bent. Maar gelukkig is er telefoon. We missen je wel, maar genieten enorm van ja berichten!! Heel veel liefs en groetjes Henry, Thea en Erik

  • 24 Februari 2011 - 07:22

    Jilke:

    Zooo echt gaaf zeg! Al die plannen op eigen initiatief. Jammer dat je je drama koffertje nu niet mee heb kunnen nemen! Dan kon je trommelen enzo. :)
    Blij dat ze zo enthousiast waren over je ideeën! En knap dat je die lessen zo goed op je kan nemen. Ik ben echt echt heel trots op jou. xx Jilke

  • 24 Februari 2011 - 09:06

    Groep 8b:

    Emma:Hoe is het met mijn vriendenboekje?
    We zijn benieuwd naar de verrassing!

  • 24 Februari 2011 - 10:28

    Eline:

    Haaa die Heidi!!
    Wat een leuk idee om de expressieve vakken erbij te gaan betrekken. Zoals je zegt!! Dan kan je echt je ding daar gaan doen! Ik weet ook zeker dat de kinderen daar het heel leuk vinden, vooral omdat die meestal al muzikaal zijn aangelegd etc!! Je moet het hier niet teveel missen hoor en daar gwn lekker genieten, want je mist op school niks;0 haha!! Maar ik kan het snappen dat het soms moeilijk is!!

    Geniet ervan he;) en ik lees gauw meer!!

    Eline!

  • 24 Februari 2011 - 11:58

    Opa En Oma Schoutere:

    Hoi Heidi, fijn dat jedaar jou draai gevonden hebt hé. gisteren hebben wij jou erg gemist, maar dat gaan we zeker goed maken als je terug bent ,O.K? wel heel fijn dat ik jou gehoord heb via de telefoon ,bedankt. Heidi 't ga je goed!
    liefs en groetjes Opa en Oma Schouteren!

  • 24 Februari 2011 - 14:49

    Antoinette:

    Hoi Heidi

    leuk hoor al die ideen die je hebt, hopelijk kan je ze snel gaan toepassen zodat de kinderen daar beter en veel leuker onderwijs krijgen..... als de échte Heidi kan doen wat ze in gedachte heeft komt het zeker goed. Gelukkig kan je ook gaan aftellen totdat Erik, Thea en Henry komen. Dit komt iedere dag weer een stapje dichterbij, hou vol...
    je doet daar super goede dingen.

    Lieve groetjes p-a-w ploeg

  • 01 Maart 2011 - 15:36

    Tante Els:

    Hallo Heidi,
    Ben blij dat je al begint te wennen daar in Gambia en dat je toch ook wat tijd voor je zelf kunt vrijmaken om ook te genieten van je verblijf daar.
    Ik hoop dat je je plannen waar kunt maken met je eigen inbreng in de lessen. Expressie vinden alle kinderen leuk. Dus leef je zelf lekker uit .
    We vinden het leuk om je verslagen te lezen.

    Groetjes Kees, Els, Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Heidi

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 32132

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 24 Februari 2015

Cabin Crew voor CrewLink

28 Januari 2011 - 13 Mei 2011

Mijn reis naar Gambia

Landen bezocht: